lördag 5 april 2008

Gideon regerar

Semester! De flesta brukar fråga om jag ska vara lite hemma nu men nej, så är inte fallet. Jag befinner mig i Härryda utanför Göteborg, hemma hos min syster.
Helena och jag hade en dag i Östersund efter SM, sen drog vi söderut med första stoppet i Borlänge. Där bodde vi hos Markus, Carina och lilla Emma. Säsongens första cykelpass avklarades med sällskap av Fredda Östberg och Markus. Det är tätt mellan 70-skyltarna i Dalarna så det blev många spurter.
Dalarna övergavs och efter några timmar i Tvåförtin så nådde vi Härryda. Här är det fullt drag eftersom Gideon bor här. Han fyller tre år i maj och jag skulle vilja ha lite av hans energi. Han är som en Duracellkanin.
Vi har träffat mormor Inga-Lill och morfar Lars, tillbringat en halv dag på IKEA, shoppat i Göteborg, cyklat i 14 graders värme, träffat mor och far, ätit gôtt, träffat min dagiskompis Tomas, lunchdatat Jennie Ericsson och frusigt som katter i den kalla havsvinden.
Det är fullt upp och på måndag ska Helena och jag dra till Florens på kärlekssemester, om jag hittar biljetterna.....
Ha en bra semester!

Inga kommentarer: