söndag 15 juni 2008

Cykeltur i solen

Efter en vecka med problem med sidan är jag nu tillbaka.
Det har varit en händelserik vecka här i Ruhpolding.
I tisdags var vi på fotboll i Salzburg och hejade fram di svenske till seger mot Grekerna. Igår var det ett helt annat lag som mötte Spanien. Det märktes att vårat stöd saknades.
Förutom att vi har tränat vrålhårt fram till fredag så har Nisse, CJ och jag dessutom gått och varit nervösa inför strapatsen vi har genomfört idag.
Vi körde cykeltävlingen Berchtesgadener Land Radmarathon, en nätt strapats på 200 km och 3800 höjdmeter. Det var riktigt tufft, men häftigt. Jag slutade 6:a och det roligaste av allt var att vi lyckades bärga segern i lagtävlingen. Priset var en gigantisk ölflaska och en pokal.
Det var imponerande att se de "riktiga" cyklisterna uppför den tuffaste backen. Där var man helt chanslös. Jag skulle nog behöva tappa 15 kilo om en ny karriär som bergsget ska va möjlig. Nu har jag ju inte tänkt det men.....

Inga kommentarer: