måndag 4 januari 2010

Mot östra Tyskland

Normalt sett brukar jag dra ut på packningen så länge det bara går, men idag så lyckades jag ta mig i kragen. Detta har resulterat i en massa tid som jag inte riktigt vet vad jag ska fylla med. Det lutar åt att jag ska följa de svenske på touren i Prag.

I förmiddags körde jag den sista "riktiga" träningen innan världscupen drar igång med stafett i Oberhof på torsdag. Jag körde ett två timmars pass med åtta en minuts intervaller in mot skjutning. Det var riktigt blåsigt och jag skruvade 12 knäpp på dioptern för att hamna mitt i prick. Ett knäpp gör 3 mm framme på tavlan. På onsdag kommer jag bara träna lite lätt och känna på banor och skjutvall.

Eftersom internet är en bristvara i Tyskland så kommer säkert uppdateringen vara sparsam under veckan.

2 kommentarer:

Ekshärsjäntan sa...

David, håller alla tummar jag har för att du ska komma med i OS! Tänk om svenska laget kunde upprepa succén från Sydkorea...
Lycka till!
// Ekshärsjäntan i Uppsala

Erik Ekholm, Väsby sa...

Synd på ståskyttet i stafetten, men liggskyttet var världsklass.