lördag 19 november 2011

Pelle & kraft

I natt kom jag efter en färd på snöiga och isiga vägar hem från Hammerdal.
Det var en fantastisk dag som familjen Stjernstöm hade fixat för att fira Pers 75 års-dag. Det är kul att få lyssna till och få inspiration av kunniga människor, det fanns många av den sorten där!

Nu ska jag ut på skidspåret och snurra några varv för att sedan coacha Malin, Helenas lillasyster, på en skidskyttetävling under eftermiddagen.
Längdåkarnas världscup startar ju idag, men det få jag nog följa i efterhand.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Däremot imponerade Tora Berger med en 4:e plats. Bara 2.94 % efter Björgen. Eller 43 sekunder om man hellre gillar det."

"Utslaget på hela förra säsongen var Tora 3.2 % sämre än Magdalena Neuner i ren skidåkning. Jag tror att tyskan skulle kunna utmana Björgen."

Ifjol var Kaisa Mäkäräinen 2% långsammare än Arianna Follis i Mounio.

David Ekholm sa...

Där ser man!
Kaisa var i sin tur 0,4 % långsammare än Neuner.
Som sagt, detta är bara spekulationer, men Tora hade faktiskt 10 tjejer (varav 2 svenska) som åkte bättre än vad hon gjorde utslaget på hela säsongen.
Jag tycker att det är intressant!

Anonym sa...

Visst och jag är definitivt imponerad av Toras insats, men man ska inte dra för stora växlar av enskilda resultat i november.

Vart hittar du den statistiken förresten?

David Ekholm sa...

Biathlonworld.com är outsinlig källa av information. Dessutom står det en massa info i IBU:s mediaguide.