lördag 22 oktober 2011

Beslutsångest & härliga tider


Nu har jag bestämt mig. Jobb, studier och husbygge kommer att prioriteras och idrotten kommer inte vara det viktigaste längre.
Detta innebär inte att jag kommer sluta träna och tävla på cykel, men jag kommer inte att planera in och resa 160 mil per helg för att tävla nästa sommar.

Jag har diskuterat med ett kontinentallag om att köra för dom, men till slut tackade jag nej. Det hade varit hur kul som helst och dessutom hade det varit ett perfekt steg för att ta cyklingen till nästa nivå. Tyvärr passar det inte in i mitt liv just nu. Jag hade varit tvungen att välja bort antingen vissa jobb eller studier och det vill jag inte.

Vintern närmar sig med stormsteg och ett tecken är Intersports skidmässa här i Östersund. Jag kommer att finnas i Enervits monter idag för att prata energi. Kom och snacka!

1 kommentar:

Tom sa...

Skönt att komma fram till ett beslut! Förstår att det måste ha föregåtts av en hel del funderande. Hoppas vi ses i Hammerdal ändå!