måndag 3 oktober 2011

Nu är det officiellt!


Johan Edlund och jag ska kommentera skidskyttesäsongen 2011-1012 på TV4. Johan blir huvudkommentator och jag själv ska flika in med expertkunskaperna.

Jag är glad att det blev jag som fick jobbet och efter att jag träffade Johan i Stockholm för en vecka sedan vet jag att det kommer bli superbra!

Det är en tuff men inspirerande uppgift att ta över efter Ulfbåge/Grenemark som har huserat i SVT dom senaste sju säsongerna. Dom tog skidskyttet ut till den stora massan och är otroligt folkkära.
Ulfbåge/Grenemark har gjort mycket bra, men det finns fortfarande saker att jobba på vad gäller rapporteringen. Målet för Johan och mig är att vi vill ta publiken närmare åkarna och få in lite mer glöd i sändningarna!

Det kommer bli en rolig vinter!

10 kommentarer:

Tom sa...

Kul! Grattis!

LenaE sa...

Grattis - ni har ett tufft jobb att ta över efter SVT - lycka till!

David Ekholm sa...

Ja, det blir ett tufft jobb men det ska ju vara lite utmaning!

Ekshärsjäntan sa...

Jätteroligt, stort grattis!
Och som någon påpekade vid något annat tillfälle så "går du genom rutan"!

Roine sa...

Grattis!
Fast, innebär det inte mindre "velodrom tid"? (Ingen Eurosport-mindre besök i Borlänge/Falun)

Förstår inte riktigt den bort prioriteringen....

Elin sa...

BRA!
Du skötte dig mycket bra som "nybörjare" i slutet av säsongen.
Fortsätt så.

Uppskattade att du fick med det mesta om svenskarna som inte kom i bild.
SVT missade dessa.

David Ekholm sa...

Tjena Roine!
Några vänstersvängar ska jag nog kunna få till!

Chrille sa...

Igen då, fasen vad roligt!

Chrille sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Danielfrilans sa...

Härligt David. Grattis till nya kommentator jobbet. Tror att ni har potential att göra ett kanonjobb med rätt uppbackning. Att bygga hus låter oxå kul. Ha det gött med träningen och plugget;) danielfrilans