torsdag 9 september 2010

Framtiden har mammutlår (fast utan hår)

Undersökningen av knät gick bra och jag har fått diagnosen, överbelastat senfäste i knäskålen. Det ska en massa rehabträning råda bot på. De närmsta veckorna kommer jag tillbringa många timmar i gymmet och köra excentrisk träning. Allt för att jag ska kunna träna och tävla vettigt fram till och under nästa cykelsäsong.
Österrikaren Daniel Mesotich tyckte redan 2004 att jag hade mammutlår, snart kanske han får rätt.

Jag använde förmiddagen till att spatsera runt i stan och köpslå med torghandlarna. Plommonen var grymt goda.
Efter en lunch med super-agenterna Anna & Lotta var det dags för sjukhusbesök och nu sitter jag på tåget mot Östersund.

Jag gillar att strosa runt i Gamla Stans gränder.

2 kommentarer:

Edit sa...

haha den rubriken var bra ;D det finns inget drygare än skador... själv sitter jag med en fraktur i foten så det var inte så konstigt att det inte gick att cykla fort i år... :P hoppas nu din rehab går bra så kanske dina mammutlår kan visa vad de går för nästa säsong ;D

Matilda sa...

Skön känsla att du vet vad som är fel så det bara är att kämpa på så kroppen snart är igång igen. Kämpa på!!