torsdag 21 augusti 2008

OS och fantastisk friidrott

Usain Bolt flyger fram, hela Jamaica verkar flyga fram, Holm slutade 4:a i en grymt bra höjdtävling och Wariner får stryk för första gången på länge.
Det är inte ofta jag har ryssar som favoriter, men det var riktigt tråkigt att Borzakovskij missade finalen på 800m. Jag gillar hans kyla och taktik.
Jörgen Persson föresten, häftigt att han är i kvartsfinal i OS, 22 år efter han tog sitt första EM-guld. Vilken karriär!
Annars har min sista vecka mest handlat om migrän. Jag har haft en riktig helvetesvecka med problem nästan varje dag. Som tur är så har jag medicin som funkar för det mesta.
Förmiddagens träningspass var ett typexempel på vad grymt bra det är att ha träningskompisar som sparrar. Hade det inte varit för att jag hade Herr Nilssons rygg att bita mig fast i under de 7 intervallerna, så hade det nog bara blivit skit av passet. Tack för att du drog mig runt idag!

Inga kommentarer: