torsdag 20 mars 2008

Smittfebran

Idag var det tänkt att Helena och jag skulle åka hem till Helgum för att bli lite bortskämda av Helenas mamma, men jag drabbades av det som halva världscupen har haft de sista veckorna. En gammal hederlig förkylning. Jag har nog aldrig varit tillsammans med så många sjuka människor som jag har varit den sista tiden. Det är väldigt lätt att bli sjuk när man kommer hem och slappnar av. Så i stället för svärmors mat blir det te med honung nedbäddad i soffan. Jag har just startat ett Simpsonsmarathon.

Jag har tittat på några väldigt intressanta föreläsningar på nätet idag. Björn tipsade om Fredrik Härén och Hans Rosling. Två kloka människor. Googla deras namn så kommer föreläsningarna upp. Rekomenderas starkt.

Här i Östersund är det full vinter. Jag hade hoppats att vägarna skulle vara torra nu, så jag skulle kunna få några cykelmil i benen, men det ser ut att dröja. Cykeln börjar i alla fall arta sig och den kommer att bli riktigt fin när den är klar.

Inga kommentarer: