tisdag 16 mars 2010

Utsikt över Berga by

Under flygningen från Helsingfors till Oslo flög vi över Värmland, och jag fick perfekt utsikt över Ekshärad och Berga. Jag kunde till och med se huset jag växte upp i. Fick faktiskt lite hemlängtan, det är länge sedan jag var i Klarälvdalen.
Vi är på plats i Oslo och bor uppe på Holmenkollen. Det är Norges gräddhylla och hur fint som helst.
Under morgonens promenad såg Ted och jag när Tora Berger sköt det första skottet på den nya skjutvallen. Det blev en träff, men var fallmålet verkligen inställt på ligg?

Utsikt över stadion med hoppbacken i bakgrunden. Folkhopen på skjutvallen är mediauppbådet som följde när Tora Berger sköt det första skottet på den renoverade stadion

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott David ! Topp 60 och jaktstart med 2 bom ett klart fall framåt även om jag vet att du kan ännu mycket bättre. Lycka till på jakten !

/ Christer