torsdag 11 februari 2010

Tempolopp

I morgon mitt på dagen blir det hemfärd, och vid åttatiden landar Örjan och jag på Arlanda. Då kommer jag att bege mig till TV4-huset för att rigga upp lite utrustning inför Nyhetsmorgon på lördag. Det känns konstigt att vara nervös inför att vara med i direktsändning, det borde jag ju vara van vid efter ett antal år på "Touren".

Jag avslutade lägret med att "bomba ur mig" riktigt ordentligt. Körde ett 42 km tempolopp mot mig själv. Första 15 km var lätt motlut med motvind, sen bar det uppför...

4 kommentarer:

Stintan* sa...

Det gick ju fint i TV4!:-))
Ska följa din blogg och hoppas du skriver lite "inside news" ibland:-)
Det kommer fler OS, David - häng i!

Anonym sa...

Är själv sjuksköterska så var tvungen att googla hortonshuvudvärk.Verkar vara en svår smärta! Alltid intressant att lära sig om nya syndrom för min del. OS nu då! Underbart med så många livetimmar i rutan.

Ha det så bra.
/www.originellt.blogg.se

Katarina sa...

Halloj

helbra jobbat i rutan!
Mycket bra att få se att även framgångsrika männscher kan ha kroppsliga skavanker - och lyckas ändå! Lysande!

Här ett tips: ta gärna av dig glasögonen här på bloggen - annars blir du för anonym.

Till sist: Hejja Exxär & Körkhea!!

Stintan* sa...

En sak till.....angående din svåra huvudvärk.
Vid extremfall av denna sjukdom har det visat sig hjälpa för en tid om man blir nedsövd en stund, typ 15 minuter eller så. Praktiseras t ex på sjukhus i Oslo.
Barasåruvet om du nån gång skulle behöva bryta en period.....